Table of Contents
De nieuwkomer in het gamma werd bekroond met de ‘Trailer Innovation Award 2023’. Bij Volvo werd voluit de kaart van de alternatieve aandrijvingen getrokken. In Hannover werd een splinternieuwe volledig elektri sche achteras voorgesteld. Door ruimte vrij te maken voor meer batterijen biedt de nieuwe e-as een nog groter rijbereik voor de BEV van Volvo.
Dankzij de elektrische as passen er nog meer batte rijen in de vrachtwagen door de elektromotoren en de transmissie te integreren in de achteras. Meer batterijen betekenen vanzelfsprekend een groter rijbereik, en dit biedt extra voordelen voor het vervoer over de lange afstand - heftruck ergonomie. Op elektrische vrachtwagens met brandstofcellen, die in de tweede helft van dit decennium worden geïntroduceerd, is de extra ruimte In Hannover ging de nieuwe DAF XD voor distributietransport met de meeste aandacht lopen
Samen met de zeer lage raam lijnen moeten deze garant staan voor een uitstekend direct zicht. Het indirect zicht wordt verzekerd dankzij het DAF Digital Camera System en de DAF Corner View. Een extra optionele zijruit aan de passagierszijde, in combinatie met de opklapbare bijrijdersstoel, kan voor een nog groter zichtveld zorgen.
De nieuwe XD kan nu al besteld worden en de productie gaat in de herfst van dit jaar (nu dus ongeveer) van start (heftruck strategisch) (heftrucks). Bovenstaande argumenten konden de juryleden van de International Truck of the Year zodanig bekoren dat de XD al meteen werd uitgeroepen tot internationale truck van het jaar
Je ver neemt er meer over in onze volgende editie. 27 leveranciers Tijdens de IAA Transportation presenteerde de Nederlandse truck bouwer ook de nieuwe generatie van de XDC en XFC. Deze bouw voertuigen omvatten configuraties met twee, drie en vier assen en met enkele of dubbele aandrijving. Dankzij hun lage eigengewicht, bieden beide voertuigen een interessant laadvermogen.
De Duitse constructeur wil via zijn aanbod ook een oplossing bieden voor het chauffeurstekort - heftruck preventiemedewerker. Op de MAN-stand lag de focus op drie grote trends: nuluitstoot voor het goederenvervoer over de weg, digitalisering en autonoom rijden voor meer veiligheid, meer efficiëntie en optimaal gebruik van het schaarse rijpersoneel. Tijdens deze transformatie blijft het evenwel de bedoeling om te in noveren met conventionele producten
De vele verbeteringen aan de motor maken dat deze krachtbron voor langeafstandstrans port, zware distributietoepassingen en bouwtransport tot 3% min der brandstof verbruikt. Bijkomende besparingen voor de lange afstand worden mogelijk gemaakt door nieuwe aerodynamische ingrepen op de MAN TGX. Het geheel aan aanpassingen zorgt uit eindelijk voor een brandstofbesparing met 4%.
De elektrische truck is zo goed als productierijp en zal vanaf 2024 in gebruik worden geno men door de eerste klanten. heftruck smart. Hij is voorbereid voor toekomstige megawattladers: met zijn hoge oplaadcapaciteiten en korte op laadtijden leent deze elektrische vrachtwagen zich perfect voor zwaar langeafstandsvervoer met een dagelijks rijbereik van 600 tot 800 km
Wat de keuze aan mogelijke toepassingen en koetswerkconcepten betreft, moet de toekomstige MAN eTruck op geen enkele manier onderdoen voor de huidige dieselvrachtwagen. Tijdens de IAA Transportation mocht Schmitz Cargobull een TAPA-cerfiëring ontvangen voor de koeloplegger S.KO Cool. Deze erkenning biedt de klanten van Schmitz de zekerheid dat hun voertuig aan de hoogste veiligheidseisen voldoet op het vlak van onder meer deurvergrendeling, alarmsysteem, startonderbreker, 360° graden camera, enz.
Deze vereniging bestaat uit fabrikanten, logistieke dienstverleners, transporteurs en controle-instanties. heftruck storingsdienst. Het doel van deze organisatie bestaat onder meer uit het beveiligen van waardevolle goederen. Om aan deze eisen tegemoet te komen werd het akoestisch alarm geïntegreerd in TrailerConnect, het telematicasysteem van Schmitz Cargobull. Op die manier krijgen alle betrokkenen een alarmsignaal op het moment dat onbevoegde personen toegang proberen te forceren tot het voertuig
De veertien verschillen de voertuigen gingen gepaard met een pakket aan diensten voor klanten die hun CO2-voetafdruk willen verkleinen en tegelijkertijd operationeel en rendabel moeten blijven. De Zweedse truckbouwer gaat een engagement aan om klanten toegevoegde waarde te bieden bij het implementeren van geavan ceerde en fossielvrije oplossingen op basis van modulariteit en digi talisering.
Door gebruik te maken van data, kan alles leveranciers 28 van financiën en verzekeringen tot preventieve vervangingen he lemaal worden afgestemd in functie van de individuele behoeften van elke klant - heftruck standaard. Scania toonde vanzelfsprekend ook alle elektrische voertuigen uit het aanbod, maar de introductie van twee nieuwe biogasmotoren trok ook veel aandacht
Met 420 en 460 pk zijn ze inzetbaar voor talrijke toepassingen, waar onder langeafstandsritten. Door de vermogensniveaus te verhogen en ze voor te bereiden op toekomstige wettelijke vereisten, toont Scania haar intentie om een nog groter marktaandeel in de gas motoren te veroveren. De belangstelling voor lokaal geproduceerde biomethaan voor vrachtwagens neemt snel toe, gestimuleerd door de ambitie om het wegtransport koolstofvrij te maken en af te stappen van fossiel gas.
Administratie, fleet management, communicatie: het kan efficiënter, sneller en correcter voor de transportsector. Software-ontwikkelaar Qargo werkt daarvoor samen met Trimble (heftruck cao). Deze samenwerking, die werd aangekondigd tijdens het voorbije salon Transport & Logistics in Gent, zorgt ervoor dat de boordcom puters van Trimble naadloos zullen communiceren met de digitale administraties in Qargo en omgekeerd
We kennen het bedrijf vooral van zijn lichtere voertuigen, maar tijdens de IAA pakte Quantron uit met het zwaar geschut. We waren getuige van de onthulling van de QHM FCEV, een elektrisch voertuig met brandstofcel, bestemd voor het vervoer op lange afstand. Afhankelijk van het type traject en de lading, haalt de nieuwkomer een rijbereik van ongeveer 700 km.
Het voer tuig is uitgerust om elk type oplegger te trekken. Ook de cabine is ontwikkeld om de chauffeur een comfortabel gevoel te geven tijdens lange ritten. heftruck moderne. De Quantron QHM FCEV kan nu al besteld worden en de eerste leveringen worden verwacht voor het tweede kwartaal van 2023. De integratie is een nieuwe stap in de digitalisering van de logistie ke sector
Op die manier wordt de administratieve workload verminderd en wordt het risico op fouten kleiner (verreiker huren). In de backoffice is iedereen permanent op de hoogte van de locatie van de voertuigen en de orders. Voor de bedrijven die met Qargo en Trimble aan de slag gaan, ziet de workflow er voortaan als volgt uit: orders worden gepland in Qargo, en automatisch omgezet naar instructies voor de Trim ble-boordcomputer
Voor distributietransport zijn er al enkele mogelijkheden, en Mercedes gaat nu ook voluit voor de lange afstand. Tijdens de persvoorstelling plaatste Mer cedes-Benz Trucks heel wat voertuigen op de voorgrond, maar de absolute ster werd uiteindelijk de eActros LongHaul. heftruck schoon. De naam spreekt voor zich: met dit nieuwe voertuig gaat de Duitse vrachtwagenfabrikant voor een elektrische vrachtwagen voor de lange afstand, die de prestaties van zijn dieseluitvoering moeiteloos moet kunnen evenaren
Twee elektromotoren, als onderdeel van een nieuwe e-as, zijn goed voor een continuvermogen van 400 kW en een piekvermogen van meer dan 600 kW. De eActros LongHaul zal op volle capaciteit een rijbereik van om en bij 500 km hebben - heftruck waardevol. Naast de trekker zal Mercedes-Benz Trucks bij de marktintroductie ook varianten met laadbak van de eActros LongHaul produ ceren
Dat betekent 1,2 miljoen kilometer op de weg over een periode van tien jaar. De batterijen van de eActros LongHaul gebruiken lithium-ijzerfosfaattechnologie (LFP). Deze onderscheidt zich in de eerste plaats door een lange levensduur en een grotere nuttige batterijcapaciteit. De bat terijen laten zich in veel minder dan 30 minuten opladen van 20 tot 80 procent bij laadstations met een vermogen van onge veer een megawatt.
Zo wil het klanten een oplossing bieden op het vlak van voertuig, advies, laadinfrastructuur en diensten. Dit zou moeten leiden tot de juis te keuze qua rendement, duurzaamheid en betrouwbaarheid (heftruck fabrikant). De eerste prototypes worden momenteel al intensief getest en de eActros LongHaul zal later dit jaar op de openbare weg te zien zijn
Dit is on der meer het geval bij Amazon. De serie productie is gepland voor 2024. De 25 Europese journalisten van de Interna tional Truck of the Year zijn nu al helemaal overtuigd van het potentieel van de eAc tros LongHaul. Tijdens de IAA bekroonden Mercedes- Benz Trucks leveranciers 30 ze hem met de Truck Innovation Award.
Karin Rådström, CEO van Mercedes-Benz Trucks (zie foto) was dan ook heel trots om deze gewaardeerde award in ontvangst te mogen nemen. Geëlektrificeerde trailers kunnen de ac tieradius van elektrische vrachtwagens aanzienlijk vergroten. Zo heeft het tech nologiebedrijf Trailer Dynamics samen met trailerproducent Krone de eTrailer ontwik keld - heftruck unique selling point. De kern is een in de trailer ingebouw de e-as, inclusief accu’s, die het getrokken voertuig met extra vermogen ondersteunt
De eActros 300 in trekkerversie werd ook uitvoerig in de schijnwerpers geplaatst op de Mercedes-stand in Hannover. De pro ductie is gepland voor de tweede helft van 2023. Dit voertuig toont aan dat Mercedes de toepassingsvarianten van de elektrische Actros gevoelig aan het uitbreiden is. Deze elektrische vrachtwagen, die uitste kend tot zijn recht komt voor zwaar distri butietransport, is gebaseerd op dezelfde technologie als de eActros 300 als solo voertuig of vrachtwagencombinaties.
Net als bij de al gelanceerde eActros 300 is de technologische spil de aandrijving, een elektrische starre as met twee geïntegreer de elektromotoren en een transmissie met twee snelheden (heftrucks kopen). De twee centraal op de achterste as gemonteerde motoren gene reren een continuvermogen van 330 kW en een piekvermogen van 400 kW
Voor de visuele waarschuwingen maakt de afslagassistent gebruik van het MirrorCam-display, dat in de eActros ge installeerd is in plaats van conventionele spiegels. heftruck toepassingen. Het spiegelcamerasysteem van de tweede generatie, dat sinds april van dit jaar beschikbaar is, is nu nog beter in staat om de bestuurder in veel situaties te ondersteunen dankzij onder meer tien centimeter kortere camera-armen per kant en nieuwe beeldparameters voor een nog realistischere weergave van de omgeving
Al sinds vorig jaar zijn de eerste prototypes van brandstofcellen van de Mercedes-Benz GenH2 Truck intensief getest. Bij de ontwik keling van aandrijvingen op basis van wa terstof, geeft Mercedes-Benz de voorkeur aan vloeibare waterstof. In vergelijking met de gasvormige variant, biedt vloeibare wa terstof een duidelijk hogere energiedicht heid.
De ontwikkelingsdoelstelling van de in serie geproduceerde GenH2 Truck is een rijbereik van 1.000 kilometer en meer. Dit maakt dit voertuig geschikt voor flexibele en veeleisende toepassingen, vooral in het belangrijke segment van het zware lange afstandstransport (heftruck signalering). De serieproductie van vrachtwagens op waterstof is gepland vanaf 2025. leveranciers 31 Een voertuig dat momenteel op veel bijval kan rekenen bij Scania is de Plug-in Hybrid met de nieuwe GE281 versnellingsbak
Een distributievoertuig met een uitgesproken voorkeur voor de stad… TLV magazine kreeg de kans om dit voertuig uit te testen en dat lieten we ons geen twee keer zeggen. “Over deze configuratie is heel goed nagedacht,” vertelt Johan Akkerman, perstestchauffeur bij Scania. “Scania introduceert deze plug-in hybride elektrische vrachtwagens (PHEV) met verschillende aandrijf- en laadopties en biedt dus oplossingen voor uiteenlopen de missies zoals gekoeld transport, betonmixers en regionale distri butie.
Hybridisatie betekent brandstof besparingen tot 40% in stedelijke gebieden in vergelijking met traditionele aandrijflijnen. Deze nieuwste plug-in hybride vrachtwagens van Scania als PHEV's, zijn verkrijgbaar met cabines van de P-, G- en L-serie. De vrachtwagens kunnen worden gespecificeerd als bakwagens en als trekkers. De DC07 verbrandingsmotor is beschikbaar in drie vermogens, net als de DC09-motor.
We gaan ons testtraject in de Kempen rijden, een rit van ongeveer 180 km - heftruck importeur. We vertrekken vanuit Ranst naar Turnhout, over Geel naar Diest, via Aarschot, Leuven en Mechelen naar Puurs, om dan via de A12 terug over Antwerpen in Ranst te belanden. verreiker huren. Het grootste deel loopt over nationale wegen, met veel verkeerslichten en ronde punten
Zoals altijd ben ik enorm gefocust op de zichtbaarheid rond het voertuig als ik achter het stuur zit. Ik kan het stuurwiel en de chauf feursstoel perfect instellen om in de juiste zithouding alle instru menten te kunnen bedienen en een mooi overzicht te bewaren op het dashboard. heftruck wendbaar. Nu kan ik mijn grote spiegels netjes elektrisch afstellen om zo de maximum zichtbaarheid naast mijn voertuig te realiseren
Navigation
Latest Posts
Heftruck Bediening
Heftruck Veiligheid
De Heftruck En De Laadcapaciteit